Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:00:22+01:00
ZAd1
najlatwiej zabrac sie za to zadanie rysujac sobie rysunek pomocniczy , zaznaczajac na nim wszystkie dane
zauwazysz wtedy ze roznica wysokosci sosen bedzie przyprostokatna trojkata, druga przyprostokatna jest odlegosc miedzy sosnami czyli 24m , a pytamy sie w zadaniu u odleglosc mniedzy wierzcholkami sosen czyli o przeciwprostokatna ( obliczmy ja z twierdzenia pitagorasa)


zatem
x- przeciw.prostokatna- odlegosc miedzy wierzcholkami

15-8=7m

x^2= 7^2 + 24^2= 625
x= 25
odleglosc wynosi 25m

Zad2
tutaj tez przyda ci sie rysunek z zaznaczonymi punktami, i wtedy tez zauwazysz ze to sa trzy trojkaty , i tez z pitagorasa wyliczasz wszystkie przeciw prostokatne
zatem chociaz mozesz z rysunku zauwazyc ze
AC= 7
BC=3
zatem AB^2= 3^2+7^2= 9+49=58
AB=pierwiastek z 58


czyli obwod tego trojkata to 7+3+pierwiastek z 58= 10+pierwiastek z 58

mam nadzieje ze pomoglem ;]
2009-12-17T17:35:33+01:00
Zad1
15-8=7
I teraz z twierdzenia ptagorasa obliczyć przeciwprostokątną
24²+7²=x²
576+49=x²
625=x²
x=√625
x=25m
Odległość między wierzchołkami drzew wynosi 25m
zad2
3²+7²=x²
9+49=x²
58=x
x=√58
obw=3+7+√58
obw=10+√58