Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T16:51:50+01:00
Memento mori jest jednym z najważniejszych haseł w kulturze średniowiecznej, ponieważ epoka ta fascynowała się śmiercią, wszystkie dzieła, teksty jakie zostały stworzone mówiły o śmierci, a memento mori znaczy przecież : pamiętaj, że umrzesz.
1 5 1
2009-12-17T16:54:16+01:00
Ponieważ ,,memento mori" oznacza pamiętaj o śmierci, a według tamtego zwyczaju ludzie żyli tylko dla Boga (lub bogów), co według nich śmierć (własna) to ważne wydarzenie dla Boga (bogów), lecz bali się popełniać morderstw i samobójstw.
2 3 2