Odpowiedzi

2009-12-17T16:58:40+01:00
P=Fv
F=P/v
F=2000000W/10m/s
F=200000N=200kN
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:26:39+01:00
P= 2 MW = 2000000 W ; b0 przedrostek mega = 1000000
V = 36 km/h = 36000 m/3600 s = 10 m/s
F = ?

wzór na moc : P = W/t ; ale W = F*s ; podstawiam

P = F * s /t ; ale s/t = V

P = F * V

F = P/V

F = 2 000000 W/ 10 m/s = 2 00000 N = 20 kN

jednostki: [ W / m/s] = [J/s / m/ s ] = [J/s * s/m] = [N*m/m]= [N]

W = J/s ; J = N * m
1 5 1