W sumie banalne jak ktoś ogarnia... :D

1. Samochód osobowy wyprzedza autobus z prędkością o wartości 18 km\h. Autobus jedzie z prędkością o wartosci 15 m\s względem jezdni. Oblicz wartość prędkości wskazywaną przez sprawny prędkościomierz samochodu.

2. Wyjaśnij dlaczego masa karabinu musi być wielokrotnie większa od masy pocisku.

3. Pociąg jedzie po prostych torach ze stała szyboscia 20km/h W pociągu tym Staś trzyma piłeczkę. W pewnym momecie chłopiec puszcza piłeczkę. Opisz tor lotu piłeczki względem Stasia. Opisz także ruch piłeczki względem osoby stojącej obok pociągu.

2

Odpowiedzi

2009-12-17T17:12:19+01:00
V₁-prędkość samochodu względem autobusu
v₂-prędkość autobusu względem jezdni
v₃-prędkość samochodu względem jezdni

v₁=18 km/h=18000m/3600s=5m/s
v₁=v₃-v₂
v₃=v₁+v₂
v₃=15 m/s+5 m/s =20 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:29:21+01:00
Zad 1
V - wskazanie licznika samochodu = ?
V₁ - prędkość autobusu = 15 m/s = 54 km/h
V₂ - prędkość samochodu względem autobusu = 18 km/h
V = V₁ + V₂ = 54 + 18 = 72 km/h
zad 2
mp - masa pocisku
vp - prędkość pocisku
mk - masa karaminu
vk - odrzut karabinu
mpvp = - mkvk
vk = - mpvp/mk
wynika z tego , że jeżeli rośnie masa pocisku to rośnie prędkość odrzutu karabinu.Przy bardzo dużej masie pocisku karabin zachowywał by się jak pocisk
zad 3
względem Stasia będzie to spadek swobodny
względem osoby stojącej obok pociągu będzie to rzut poziomy z prędkością początkową 20 km/h