Odpowiedzi

2009-12-17T17:11:52+01:00
Kim był
Marley był jednym z 3 duchów przyszedł pierwszydo Scrooge’a . Za życia pracował w kantorze wraz ze swoim wspólnikiem, wyżej wymienionym, Ebenezerem Scrooge’m.

Po co sie ukazał
Ukazał się po to aby zapowiedzieć wizyty kolejnych trzech duchów.Ostrzegał go aby nie był skąpy i chciwy chciał dać mu jeszcze jedną szansę, aby uniknął śmierci w samotności.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:11:59+01:00
I. Jakub Marley był duchem, za życia wspólnikiem Scrooge'a, a zarazem chciwcem dla którego liczyły się tylko pieniądze. Ze Scroogem posiadali kantor "Scrooge i Marley"
II. Marley chciał ostrzec Scrooge'a, aby nie był chciwcem dla którego liczą się tylko pieniądze, gdyż Marley był za życia taki i musiał dźwigać łańcuch pieniędzy, sakiewek i ksiąg (musiał pokutować już 7 lat i w nieskończoność)
2009-12-17T17:14:02+01:00
Marley był przyjacielem Ebenezera Scrooge'a. W powieści nie żył od 7 lat.
Marley chciał przekazać Scrooge'owi, że jeżeli się nie zmieni to będzie nosić na sobie ciężkie łańcuchy (jak umrze i będzie duchcem), większe niż jego, ponieważ czynił zło dłużej od niego.