Odpowiedzi

2009-12-17T17:21:55+01:00
1)Marysia czytała ciekawą książkę
1)ciekawa ksiązka była czytana przez Marysię

2)Kamil kupił jabłka
2)Jabłka zostały kupione przez Kamila

3)Asia pobiła Jasia
3) Jaś został pobity przez Joasię

4)Juliusz Słowacki napisał "Kordiana"
4) ''Kordian'' został napisany przez Juliusza Słowackiego

5)Kasia upiekła ciasto
5)ciasto zostało upieczone przez Kasię

6)Ania wyjęła nowy długopis
6)Nowy długopis został wyjęty przez Anię.

7)Krzyś zgubił swoje muszelki
7)muszelki zostały zgubione przez Krzysia

8)Bartek zrobił samolot z papieru
8)Samolot z papieru został zrobiony przez Bartka

9)Oskar zepsuł lampkę
9)Lampka została zepsuta przez Oskara

10)Ewa nakarmiła kota
10)Kot został nakarmiony przez Ewę
2009-12-17T17:23:49+01:00
1. Tata czyta gazetę. - Gazeta jest czytana przez tatę.
2. Mama myje dziecko. - Dziecko jest myte przez mamę.
3. Michał naprawa rower. - Rower jest naprawiany przez Michała.
4. Zosia pisze wypracowanie. - Wypracowanie jest pisane przez Zosię.
5. Paweł wyrzucił śmieci. - Śmieci zostały wyrzucone przez Pawła.
6. Dziewczynki gotują obiad. - Obiad jest gotowany przez dziewczynki.
7. Ania namaluje obrazek. - Obrazek zostanie namalowany przez Anię.
8. Ten chłopiec zbudował domek na drzewie. - Domek na drzewie został zbudowany przez tego chłopca.
9. Gosia i Zosia przygotują kolację. - Kolacja będzie przygotowana przez Gosię i Zosię.
10. Grzesiek ogląda film. - Film jest oglądany przez Grześka.

Trochę głupie, ale nie miałam pomysłu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:25:02+01:00
Strona czynna
Janek umył psa.
Strona bierna
Pies został umyty przez Janka.

S.cz.
Kuba zrobił kanapki
S.b.
Kanapki zostały zrobione przez Kubę

S.cz.
Wiola nakarmiła kota
S.b.
Kot został nakarmiony przez Wiolę


S.cz
Wojtek zrobił zadanie
S.b
Zadanie zostało zrobione przez Wojtka


S.cz.
Kot zjadł mysz
S.b.
Mysz została zjedzona przez kota


S.cz
Pies złapał kota za ogon
S.b
Kot został złapany za ogon przez psa

S.cz.
Basia zjadła obiad
S.b.
Obiad został zjedzony przez Basię.


S.cz
kura wydziobała dziurkę w ziemi
S.b.
Dziurka w ziemi została wydziobana przez kurę


S.cz
pszczoły wyprodukowały miód
S.b
Miód został wyprodukowany przez pszczoły


S.cz
Ola nadmuchała balonik
S.b.
Balonik został nadmuchany przez Olę.