Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:17:00+01:00
Jest to proces polegający na przenikaniu cząsteczek wody przez błonę półprzepuszczalną ( np. komórkową ) z roztworu o mniejszym stężeniu do roztworu o stężeniu większym.W efekcie następuje wyrównanie stężeń.Osmoza nie wymaga nakładów energii i zachodzi we wszystkich żywych komórkach.

Taka mam definicje w zeszycie od bioly ;)
147 3 147
2009-12-17T17:16:51+01:00
Osmoza polega na przenikaniu wody z roztworu mniej stężonego, czyli o większej zawartości wody,do roztworu bardziej stężonego czyli zawierającego mniej wody.
84 4 84