Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T20:06:26+02:00
-podmiot liryczny dziękuje Bogu za wszystkie otrzymane od Niego dary
-człowiek oddaje Bogu należną Mu część darów
-chwali Go za dobroć
2009-09-12T20:08:26+02:00
Bóg Kochanowskiego to także dobrotliwy ojciec, hojny, szczodry, przyjacielski, miłujący. Człowiek nie może Mu nic ofiarować prócz wdzięczności i zachwytu. Całe bogactwo świata należy do Boga, stanowi o jego majestacie, człowiek może tylko dziękować za piękno, bogactwo, zmienność, harmonię, celowość stworzenia.