Zadanie 1 :
Jaka jest wysokosc graniastoslupa, ktorego podstawa jest trojkat o polu 36cm² , jesli objetosc tego graniastoslupa jest rowna 1224cm³.

Zadanie 2:
Naczynie w kształcie graniastosłupa ma wysokość 0,16m i pole podstawy 200cm². Jaka jest jego pojemność w litrach ?


PS..z góry dziękuje :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:26:45+01:00
Z.1
h=?
Pp=36cm²
V=1224cm³
V=⅓*Pp*H
1224cm³=⅓*36cm²*h
1224cm³=12cm²h
h=102cm

Z.2
h=0,16m=16cm
Pp=200cm²
V=⅓*Pp*H
V=⅓*200cm²*16cm
V=1066⅔≈1066,67cm³
1l=1dm³=1000cm³

1066,67cm³:1000cm³=1,06667 litra≈1,07 litra
2009-12-17T17:33:25+01:00
Z tego co pamiętam to objętość graniastosłupa<każdego> liczy się ze wzoru : 1/3Pp×h

Pp = 36cm²
V = 1224cm³
h = ?

V = 1/3Pp × h I : 1/3 Pp
V ÷ 1/3Pp = h
h=1224/12
h = 102 cm
Odp : Wysokość tego graniastosłupa wynosi 102cm.



2.
h = 0,16m = 16 cm
Pp = 200cm²
V = ?

V=⅓×Pp×H
V=⅓×200cm²×16cm
V=1066, (6)≈1066,67cm³
1l=1dm³=1000cm³
1066,67 cm³ = 1,07 l