Proszę o pomoc

1.) Oblicz opór przewodnika w którym pod wpływem napięcia 150V płynie prąd o natężeniu 3A.
2.) Jaka prace wykona silnik elektryczny o mocy 120W. W czasie 2 min.
3.)Opór przewodnik. Napięcie 120V prąd o natężeniu 5A.
4.)Praca jaka wykona rzutka o mocy 100W w ciągu 5 minut.

2

Odpowiedzi

2009-12-17T17:42:28+01:00
1) I=U/R stąd R=U/I=150V/3A=50Ω
2) W=P*t=120W*120s=14400J=14,4kJ
3) R=U/I=120V/5A=24Ω
4) W=P*t=100W*300s=30000J=30kJ
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:47:49+01:00
1) R=150V/3A
R=50 ohma
2) W=120W*120s
W=14400
3)R=120V/5A
R=24ohma
4)W=100W*300s
W=30000