Przygotowano 2 talerzyki z watą i wysiano na każdym z nich po 10 nasion rzeżuchy. Na obu talrzykach utrzymano tą samą wilgotnosći jeden talerzyk umieszczono w szafce a drugi w lodówce. w ty doświadczeniu sprawdzono czy nasiona rzeżuchy wykiełkują w niskiej temperaturze.
a.sformułuju problem badawczy
b.sformułuj hipotezę
c.który zestaw był próbą kontrolną - uzasadnij

3

Odpowiedzi

2009-09-12T22:00:26+02:00
1)
Problemem może być to że nie zawsze nasiona są takie same, nie zawsze da się utrzymać jednakową wilgotność w obu próbkach, i inne czynniki na które mamy mały wpływ
2)
czy temperatura ma wpływ na rozwój rzeżuchy
3)
próbka kontrolna to ta na szafie, ponieważ zazwyczaj w takich warunkach hoduje się rzeżuchę
13 2 13
2009-09-12T22:01:01+02:00
A) Czy temperatura otoczenia ma wpływ na wzrost nasion rzeżuchy?

b) Temperatura otoczenia ma wpływ na wzrost nasion rzeżuchy.

C) Próbą kontrolną był zestaw pierwszy, gdyż było tam tyle samo nasion, taka sama wilgotność, lecz aby porównać wyniki z próbą badawczą, którą umieszczono w lodówce, próbę kontrolną wstawiono do szafki, gdzie temperatura jest wyższa, co sprzyja wzrostowi nasion.
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T22:23:14+02:00
Przygotowano 2 talerzyki z watą i wysiano na każdym z nich po 10 nasion rzeżuchy. Na obu talrzykach utrzymano tą samą wilgotnosći jeden talerzyk umieszczono w szafce a drugi w lodówce. w ty doświadczeniu sprawdzono czy nasiona rzeżuchy wykiełkują w niskiej temperaturze.
a.sformułuju problem badawczy

Sprawdzam czy nasiona rzeżuchy wykiełkują w niskiej temperaturze?
b.sformułuj hipotezę

Nasiona rzeżuchy nie wykiełkują w niskiej temperaturze.
c.który zestaw był próbą kontrolną - uzasadnij

w szafce, poniważ sprawdzono czy nasiona rzeżuchy wykiełkują w niskiej temperaturze , a więc w lodówce testujemy.
19 3 19