Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:45:44+01:00
Ciążą bliźniacza powstaje w wyniku zapłodnienia dwóch odrębnych komórek jajowych przez dwa osobne plemniki. Od samego początku powstają więc dwa oddzielne i różne embriony. Dzieci urodzone z takiej ciąży nie są do siebie podobne bardziej niż rodzeństwo urodzone z dwóch oddzielnych ciąż.
Warunkiem powstania tego typu ciąży jest wystąpienie poliowulacji, czyli jednoczesnego uwolnienia co najmniej dwóch komórek jajowych. Zjawisko to podlega prawdopodobnie wpływom wielu czynników.
3 3 3
2009-12-17T17:50:18+01:00
Ciąża bliźniacza, powstaje w wyniku zapłodnienia dwu komórek jajowych przez dwa plemniki (bliźnięta dwujajowe) lub w wyniku zapłodnienia przez jeden plemnik jednej komórki jajowej, ktróra we wczesnych okresach rozwoju ulega podziałowi na dwa zawiązki zarodków (bliźnięta jednojajowe).
3 3 3