Odpowiedzi

2009-12-17T17:47:37+01:00
X- miara jednego kąta
x- miara drugiego kąta (w trójkącie równoramiennym katy przy podstawach są rowne)
x+15- miara trzebiego kąta

x+x+x+15=180
3x=180-15
3x=165
x=55

Odp: Miary kątów tego trójkąta to 55, 55 i 70
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:58:12+01:00
W trójkacie równoramiennym katy przy podstawie sa jednakowe
α - kat przy podstawie
β - kat przy wierzchołku ( między ramionami )
β = α -15°
2α + β = 180°
α = ?
β = ?

Powstaje układ 2 równań z 2 niewiadomymi
β = α -15°
2α + β = 180°

β = α -15°
2α + α - 15° = 180°

β = α -15°
3α = 180° + 15°

β = α -15°
3α = 195°

β = α -15°
α = 65°

β = 65° - 15°
α = 65°

β = 50°
α = 65°

Kat miedzy ramionami wynosi β = 50° , a katy przy podstawie mają po α = 65°