Odpowiedzi

2009-12-17T17:49:02+01:00
W balladzie narrator opowiada o tajemniczych zjawiskach jakie mają miejsce przy starej cerkwi . Odbiorcą jego słów jest Maryla sam nie wierzył kiedyś w te opowieść do momentu gdy nie znalazł się w tym miejscu. O północy usłyszał bicie dzwonów, drzwi do cerkwi otworzyły się i zobaczył wtedy upiory i widma. Narrator wypowiedział słowa '' To lubię'' wtedy z wody wynurzyła się zjawa która podziękowała za wybawienie i opowiedziała swoją historie.W balladzie tej towarzyszy przeświatczenię że wina nie może zostać bez kary. Maryla nie kochała Józia więc musi straszyć na dworze
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:01:39+01:00


p.s moze troche roznym stylem napisane ale akurat to ne z mego zeszytu opracowanie ballady z lekcji =)
ale chyba wazne ze jest .




TO LUBIE

Ballada rozgrywa sie na gaju ,obok cerkwi byl cmentarz.
Dzialy sie tam rozne rzeczy : mogily same sie tam poruszlay, byly dziwne swiatla, ktore mogotaly, wozy przejezdzajace przez most gubily kola, konie przewracaly sie .
Autora przestraszal sluga ( Andrzej ), ale autor w to nie wierzył i z sie z tegos mial.
Pewnego razu, gdy pzrejezdzal przez most, to jego konie stanely na srodku i nie chialy isc dalej.Powiedzial ze sam lubi zostawac w nocy..
Narrator bardzo wystraszyl sie , gdy pojawila sie zjawa i zaczela sie cieszyc, ze on pierwszy powiedzial " to lubie".
Józio zmart z rozpaczy, bo dowiedzial sie ze maryla bawi sie jego uczuciami. Maryla dopiero po jego smierci zrozumiala , ze zle zrobila i go skrzywdzila.
Pewnego razu podczas przyjecia pojawil sie Jozio ( jako duch) i zabral maryle w zaswiaty. Maryla przed 100 lat straszyla ludzi.

Cechy ballady rmantycznej:
- przyroda stanowila tlo dla przezyc narratora
- rzecz dziala sie pod oslona nocy
- narrator ujawnia swoja obecnosc w utworze
- pojawiaja sie postacie zza swiatow ( Jozio, Maryla).

Przeslanie ballady:

Mickiewicz w zartobliwy sposob przestrzega przed igraniem uczuc innych.
Kobiety wedlug Jozia maja rodzic dzieci, sprawiac mezczyzna radosc i przyjemnosc, a nie bolec.Kobieta ma byc w cieniu mezczyzny.
Ta groza jest tylko powierzchowna i przeradza sie w zart.

12 3 12