Odpowiedzi

2009-09-12T22:34:21+02:00
Tarcza zegara jest kołem. Różnica kątów między kolejnymi numerkami na zegarze wynosi 30°. Zakładając, że mamy godzinę 10, tj. mała wskazówka jest na 10, a duża na 12 to kąt między wskazówkami wynosi 60°.

Z oliczeń dziwnie mi wychodzi, więc zastosowałem rysunek ze skalą 1:4. Nie ma tu kąta prostego.

Narysowałem okrąg o promieniu 4cm. Duża wskazówka ma 4 cm, mała ma 1,5cm i jest nachylona do dużej pod kątem 60°.

Mierząc linijką odległość dzieląca końce wskazówek ma 3,5 cm.

Jako, że jest to rysunek w skali 1:4 mnożymy dany wynik razy 4.

ODP. Odległość dzieląca wskazówki o godzinie 10 wynosi 14cm.

Pozdrawiam,
matteushq;)
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T22:34:49+02:00
Wskazówki zegara mają długość 6 cm. i 16 cm. Jaka jest odległość między ich końcami o godzinie 10.00?

Powstaje trójkąt o bokach 6cm, 16cm i kącie nnmiędzy nimi 60 stopni ( bo każda godz. na zegarze to 30 stopni- a mamy 2 do 12)
z tw. cosinusów mamy:
x²=6²+16²-2×6×16×cos60st
x²=36+256-192×½
x²=292-96
x²=196
x=14cm
5 4 5