Daje cale 100punktow za to zadanie. nie rozumiem tego, ale musze to zrobic na jutro... :/ . to zadanie z 1 gimnazjum.,

Droge w ruchu jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym obliczamy ze wzoru:
s=a*t2/2
(a razy t do potegi drugiej [drugich]{ulamek })
a razy t do kwadratu.....-licznik
__________________________
2................-mianownik


Wylicz a i t. Rozumiecie? ja nie. chyba chodzi o to zeby caly wzor jakos rozwinac... jakkolwiek pomozcie, tylko nie spam!

3

Odpowiedzi

2009-12-17T17:49:35+01:00
S=at²/2

wyliczam teraz t:
2s=at²
t²=2s:a
t=√2s:a

wyliczam teraz a:
2s=at²
a=2s:t²
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T17:49:43+01:00
Mnie sie wydaje że tu wystarczy wyprowadzić wzory na a i t;]

√2s/a=t

2s/t2=a
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T17:54:18+01:00
Musisz po prostu tylko przekształcić wzór :)
Czyli :
s=a×t2/2 wszystko razy 2
2s=a×t2 podzielić wszystko przez t2
a=2s/t2 :) to jest jeden wzór

2s=a×t2 podzielić wszystko przez a
t2=2s/a i wszystko pod pierwiastek
t=pod pierwiastkiem 2s/a