Odpowiedzi

2009-09-12T22:59:59+02:00
2,4 = 24/10
24/10 * 5/8 = 3/2
liczba przeciwstawna : - (3/2)
2009-09-12T23:02:07+02:00
2*4*5/8 = 8*5/8 = 5
Liczbą przeciwstawną do liczby x=5 x będzie -5
bo liczba przeciwstawna to taka, gdzie x+(-x)=0
czyli:
5+(-5) = 0

lub 2 2/5*5/8
10/5*5/8 = 3/2
więc liczbą przeciwstawną będzie -3/2
(sprawdzenie jak wyżej :) :
3/2 +(-3/2)=0

(nie wiem poprostu czy to miało być 2,4 czy 2 i 4 ;) )
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-12T23:03:02+02:00
2,4 = 12/5

12/5 × 5/8 = 12/8 = 3/2 = 1,5

l. przeciwstawna - (-1,5)