W torebce były irysy i krówki.Z bliżej nieznanych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, łącznie 18 cukierków.W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek.Ile cukierków zostało w torebce?
Proszę o rozwiązanie tego zadania układem równań sposobem przeciwnych współczynników.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T17:54:38+01:00
Ile krówek zniknęło
18/3=6
ile irysow zniknelo:
6*2=12
ile krówek bylo:
6*3=18
ile bylo irysow:
12*2=24
ile zostalo krowek:
(18/3)*2=12
ile zostalo irysow:
24/2=12
ile lacznie jest cukierkow:
12+12=24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:14:44+01:00
ZADANIE ROZWIĄZYWANE UKŁADEM RÓWNAŃ METODĄ PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKÓW

x - ilość irysów w torebce
y - ilość krówek w torebce

½x + ⅓y = 18 /*6
½x = ⅔y /*(-6)

3x + 2y = 108
-3x = -4y
_____________
6y = 108 /:6
-3x = -4y

y = 18
-3x = -72 /:(-3)

24+18=42
42-18=24

ODP.
x=24
y=18

Pozdrawiam 59KoNieCzKo95 :)

2 5 2