Podaj po jednym przykladzie zalet i wad polorzenia Polski w Eropie biarac pod uwage przedstawione nizej cechy polorzenia

1. W Srodkowej Europie [ zaleta i wada ]
2.W Umiarowanych szerokosciach geograficznych [ zaleta i wada ]
3.Nad Baltykiem [ zaleta i wada ]
4.W zdecydowanej wiekszosci obrzar nizinny [ zaleta i wada ]
5.Gory w poludniowej czesci kraju [ zaleta i wada ]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T08:59:49+02:00
1.
Zaleta - Dobre szlaki handlowe.
Wada - W razie wojny łatwy cel dla przeciwnika.
2.
Zaleta - Zmiany por roku, polska jesien
Wada - Brak mozliwosci hodowania cytrusow
3.
Zaleta - Przyciaga turystow
Wada - Mozliwosc atakow od strony morza
4.
Zaleta - Rolnictwo, duzo lepiej rozwija sie na nizinach
Wada - Wieksze deszcze moga spowodowac wylew rzek
5.
Zaleta - Przyciagaja turystow
Wada - W razie ocieplenia klimatow, mozliwosc potopow w miejscowosciach polozonych w poblizu gor
2009-09-13T11:12:54+02:00
1.
Zaleta - Dobre szlaki handlowe.
Wada - Polska nie jest tak dobrze rozwinieta, jak kraje Europy Zachodniej, a to przez to, ze po II wojnie swiatowej znajdowala sie pod panowaniem Rosji i nie mogla sie rozwijac.
2.
Zaleta - Brak tak duzej ilosci katastof ekologicznych jak w innych krajach (tornada, tajfuny)
Wada - Nie jest tak ciepło, jak na przykład we Włoszech, gdzie panuje klimat śródziemnomorski
3.
Zaleta - Dobry klimat nad morzem (niezbyt gorące lata, ciepłe zimy)
Wada - Możliwość tsunami (mało prawdopodobne, ale w przeszłości juz się zdarzały, są zapiski ze starożytności)
4.
Zaleta - Lepszy rozwój rolnictwa
Wada - Częste susze (np. w Wielkopolsce)
5.
Zaleta - Rozwój turystyki
Wada - Częste lawiny zimą, ktore mogą zabić wiele osób

Mam nadzieję, że pomogłam :)