Odpowiedzi

2009-12-17T18:11:18+01:00
180°-90°=90°
90°=x+x+50°
90°-50°=2x
2x=40°
x=20°
x+50°=70°

jeden kat ma 90° drugi ma 20° a trzeci ma 70°
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:11:54+01:00
X - miara I kąta ostrego
y - miara II kąta ostrego

x-y=50
x+y+90=180

x=50+y
50+y+y=90

x=50+y
2y=40 /:2

x=50+y
y=20

x=70
y=20


Odp. I kąt ostry ma 70 stopni, drugi na 20 stopni + kąt 90 stopni ( prosty )
1 5 1
2009-12-17T18:11:01+01:00
180°-90°-(x+x-50°)=0
90°-2x+50°=0
-2x+140°=0
2x=140°
x=70°

Boki mają 90°,70° i 20°
1 5 1