Odpowiedzi

2009-12-17T18:11:19+01:00
Ob = 6√3
a = 2√3
P = a2 √3 /4
P = (2√3)2 x √3 / 4
P = 12 √3 / 4
P = 3√3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:20:33+01:00
Wzor na obwod trojkąta rownobocznego to :
Ob = 3 * a

Ob = 6√3 cm
więc:
6√3 = 3a
a = 6√3 : 3
a = 2 √3 cm

wzor na wysokośc w tym trojkącie to :

h = a√3 : 2
więc :
h = 2√3 * √3 : 2
h = 3 cm

wzor na pole to :

P = 1/2 * a * h
więc :
P = 1/2 * 2 √3 * 3
p = 3 √3 cm kwadratowych