Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:13:41+01:00
Tlenek wpania:
budownictwo (zaprawa murarska)
metalurgia
przemysł szklarskim i ceramiczny
środek owadobójczy (insektycyd)
nawóz sztuczny w rolnictwie
do otrzymywania karbidu
Tlenek glinu:
otrzymywaniu metalicznego glinu
do wyrobu materiałów ogniotrwałych i materiałów szlifierskich
Tlenek rtęci:
w elektrotechnice
medycynie
przemyśle farmaceutycznym
do produkcji materiałów wybuchowych
Tlenek cynku:
pokrywanie blach stalowych
farba malarska
składnik gumy
Tlenek krzemu:
w przemyśle materiałów ogniotrwałych
wyrób szkła
do wybielania włókien
Tlenek siarki:
przy chorobach skórnych
wyrób ogni sztucznych
używana w procesie wulkanizacji
produkcja leków, papieru, zapałek
Tlenek żelaza:
w produkcji metali
w stopach
budowa linii kolejowych
obróbka tworzyw
w budownictwie
6 3 6
2009-12-17T19:17:44+01:00
Tlenek wapnia: stosuje sie w budownictwie (wapno) do produkcji zaprawy murarskiej

Tlenek glinu: do produkcji glinu

Tlenek rteci: stosuje sie do laboratoryjnego otrzymywania tlenu

Tlenek cynku: stosuje sie w kosmetyce jako substancja sciagajaca i wysuszajaca

Tlenek krzemu: do produkcji szkla

Tlenek zelaza: do produkcji zelaza
1 4 1