Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:27:02+01:00
X+x+x+15°=180°
3x=180°-15°
3x=165°
x=165°:3
x= 55°
x+ 15°=70°
Odp. Katy przy podstawie maja po 55° każdy a kąt między ramionami wynosi 70°
6 3 6
2009-12-17T18:28:44+01:00
Układ równań tak ?? oki
chociaż z tego bedzie chyba tylko jedno równanie

α + α + α+ 15 = 180
3α = 165
α = 55

zatem trójkąt ma kąty o mierze
55, 55 , 70 stopni ;]
2 4 2
2009-12-17T18:36:04+01:00
X- I kąt przy podstawie / 55 stopni
x- II kąt przy podstawie / 55 stopni
x + 15 stopni- III kąt między ramionami / 55+ 15= 70 stopni
180 stopni- suma kątów w trójkącie
x+x+x+15stopni- suma kątów w trójkącie

x+x+x+15=180
3x=180-15
3x= 165 /:3
x= 55

Odp.: Kąty w trójkącie równoramiennym wynoszą: 55, 55, 70 stopni.

Proszę bardzo:):*
Mam nadzieję, że dobrze rozwiązałam to zadanie:)
3 4 3