Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:29:11+01:00
1,Ludzie bezdomni to różne rodzaje bezdomności:
-społeczna
-z wyboru (Judym)
-z koniecznosci (Joanna)
-emigracyjna(Wiktor, Podborski)
-egzystencjalna (Korzecki)

2.Model etyki Conrada:
-honor najwyzsza wartoscia
-czlowiek musi byc odpowiedzialny za czyny i decyzje
-sumienie (wszystko sie w nim rozgrywa)
-podwaga, poswiecenie
2 3 2
2009-12-17T18:36:39+01:00
1.Tytuł powieści skłania do refleksji na temat bezdomności ukazanych tu bohaterów. Autor przedstawia różne warianty bezdomności poszczególnych postaci,ale także grupy biedoty warszawskiej,chłopów w Cisach i śląskich robotników.Bezdomność postaci można więc rozumieć w sensie dosłownym,ale i metaforycznym-jest nią wyobcowanie,odmienność od otoczenia,niemożność wtopienia się w tło,niezgoda na otaczającą rzeczywistość. Dom w znaczeniu ojczyzna prowokuje refleksję o kolejnym znaczeniu bezdomności-jest nią emigracja.
6 4 6