Odpowiedzi

2009-12-17T18:47:43+01:00
Zad.1/str51..a
Pół księzyc to okreslenie na nizinie tereny Afryki Połnocnej,Palestyny,az do Mezopotami,,,były to tereny ciągłych walk i najazdów.
1/str/51..b
Były tam żyzne i urodzajne ziemie..
1/str51/c
ok 9 tys.lat temu zaczeła sie wielka rewolucja polegajaca na na przejsciu z koczowniczowego do osiadłego trybu zycia..
1/str51/..d
Rozwój rolnictwa i osiadły tryb zycia spowodowały rozkwit osiedli wiejskich,zróznicowanie form ludzkiej aktywnosci,takich jak handel czy żemiosło...
Tyle moge ci pomóc reszte mósisz zrobic sam bo tam jest Mapa..;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:01:15+01:00
Zadanie 1:
a) Żyzny Półksiężyc leży w Azji Zachodniej, w dorzeczu Tygrysu i Eufratu.
b) bliskie położenie dorzecza Tygrysu i Eufratu; stały wzrost liczby ludności; dobre gleby i dostęp do wody
c) około tys. lat temu
d) rosliny:pszenica, jęczmień, żyto, rośliny strączkowe, wiele gatunków drzew owocowych; zwierzęta: kozy, owce, bydło.
e) -rokwit osiedli wiejskich
- zróżnicowanie form ludzkiej aktywności, t.j. handel, rzemiosło
- stały wzrost liczby ludności
- stały rozwój rolnictwa
- powstanie cywilizacji i pierwszych miast
Zadanie 2:
Azja Środkowa, Azja Wschodnia, Azja Południowo-wschodnia, półwysep Indyjski.