Odpowiedzi

2009-12-17T18:34:05+01:00
2p=q
p+q=15

p=5cm
q=10cm
P=pq/2=25cm^2
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:36:30+01:00
X - dł. krótszej przekątnej
2x - dł. dłuższej przekątnej
x + 2x = 15 cm
3x = 15 cm /:3
x = 5 cm
2x = 10 cm

P =1/2 * x * 2x
P =1/2 * 5cm * 10cm = 25cm(kwadratowych)

Pole rombu wynosi 25 cm kwadratowych.
13 2 13
2009-12-17T18:36:51+01:00
15cm = przekątne

1 Przekątna = 2 razy dłuższa od przekątnej 2 = 10cm
2 Przekątna = 2 razy krótsza od 1 przekątnej = 5cm

P = 1/2 x 10cm x 5cm [/]kreska ułamkowa
P = 1/2 x 50cm
p = 25cm

Odp:. Pole rombu wynosi 25 cm
23 4 23