Proszę mi pomóc zrobić zadanie :((

Zadanie z książki 5.5
Jeden z kątów przyległych jest trzy razy mniejszy od drugiego. Oblicz miary tych kątów.

Zadanie z książki 5.6
Jeden z kątów przyległych jest sześć razy mniejszy od kąta półpełnego. Oblicz miary tych kątów.

3

Odpowiedzi

2009-12-17T18:44:47+01:00
I kąt x
II kąt 3x
suma 180
3x+x=180
4x=180|:4
x=45
3x=135

I kąt x
II kąt180:6=30
x=180 - 30
x=150
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:45:41+01:00
Jeden z kątów przyległych jest trzy razy mniejszy od drugiego. Oblicz miary tych kątów.

I kąt x
II kąt 3x
suma kątów 180 stopni

x+3x=180
4x=180 |:4
x=45

I kąt 45 stopni
II kąt 45*3=135 stopni



Jeden z kątów przyległych jest sześć razy mniejszy od kąta półpełnego. Oblicz miary tych kątów.

I kąt 180 stopni:6 = 30 stopni
II kąt 180-30 = 150 stopni
2 5 2
2009-12-17T18:46:35+01:00
Najpierw zadanie 5.6

kąt półpełny = 180 stopni
czyli 180 : 6 = 30
kąty przylegające mają 180 stopni także 180 - 30 = 150
Jeden z kątów ma 150 stopni a drugi 30 stopni
zadanie 5.5

1 kąt = x
2 kąt = x razy 3


45 razy 3 = 135 stopni
jeden kąt to 45 stopni a drugi to 135 stopni
1 5 1