1. Oblicz masę atomu wapnia wyrażoną w gramach, znając jego masę atomową.

2. Oblicz masę atomową pierwiastka chemicznego wyrażoną w jednostkach masy atomowej, wiedzac, że masa jego atomu wyrażona w gramach jest równa 3.35 * 10-23 g. Podaj nazwę tego pierwiastka.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:49:16+01:00
Chyba tak to było:
1.40* 10-23 g*0,166* 10-23g =6,64*10-23g

2 3.35 * 10-23g/0,166*10-23g=20,18 (Ne)
13 4 13
2009-12-17T18:51:41+01:00
1. M = 40 u, wiemy ze 1u = 1.66057*10^24 g, czyli m = 40*1,66057*10^-24 g = 6,64228*10^-23g

2. Sytuacja odwrotna dzielimy mase w g przez mase jednego unita
M = 3,35*10^-23 g / 1,66057*10^-24g/u = 20,2 u, czyli jest to neon:D
9 4 9