Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:46:43+01:00
2 x 3 + 2 x 9 = 6 + 18 = 24m obwód prostokąta
24 = 4a
a = 6m bok kwadratu
3 x 9 = 27m2 pole prostokąta
6 x 6 =36 m2 pole kwadratu
36-27 = 9 m2

Większe pole ma kwadrat, o 9 m2.
6 3 6
2009-12-17T18:47:52+01:00
OBW = 3m * 2 + 9m * 2 = 6m + 18m = 24m - obw prostokątnego ogródka
24m : 4 = 6m - bok kwadratowego ogródka

P1 = 3m * 9m = 27m(kwadratowych) - powierzchnia prostokątnego ogródka
P2 = 6m * 6m = 36m (kwadratowy) - powierzchnia kwadratowego ogródka
36m(kwadratowych) - 27m(kwadratowych) = 9m(kwadratowych)

Kwadratowy ogródek ma większą powierzchnię o 9 m kwadratowych.
3 2 3