Hej , ogólnie to nie mam nic zadane . ;| ale mam jutro spr. z anglika :/ a nic nie umiem i nie rozumiem , z past simple , prosze o pomoc !

Chciałabym dostać takie wyjaśnienie które mi pomoże jak robi się , pytania , przeczenia itp. ;) proszee ! jestem załamana .! ;(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T18:56:34+01:00
Używamy, gdy mówimy:
o przeszłości swojej lub innych osób

czymś co wydarzyło się w określonym czasie w przeszłości

o wydarzeniach następujących po sobie

Operator to DID
np. Did you go out yesterday?

czasownik BE
WAS -> I,he,she,it
WERE -> you, we, they

a czasowniki w 2 formie
lub gdy są nieregularne dodajemy koncówke - ED

powodzonka.
1 5 1
2009-12-17T18:55:30+01:00
Past Simple używamy kiedy są jakieś czynności, które miały miejsce i zostały zakończone w określonym czasie w przeszłości

np .
I finished work, walked to the house, and watched TV.
Skończyłem pracę, poszedłem do domu i oglądałem TV.

He knocked, she opened the door, he went in.
On zapukał, ona otworzyła drzwi, on wszedł do środka.

możesz poszukać w googlach, tam wszystko jest wytłumaczone .
pozdrawiam i zyczę 5 . !
1 3 1
2009-12-17T19:15:24+01:00
Past simple jest bardzo prosty! ale prosze :d

Czas Past Simple (przeszły prosty), jak sama nazwa wskazuje, opisuje wydarzenia z przeszłości i jest prosty w tworzeniu. Potrzebujemy tylko czasownika w II formie, który wstawiamy po podmiocie i zdanie gotowe.

Yesterday I worked very hard. Wczoraj pracowałem bardzo ciężko.

Potrzeba nam II formy czasownika. Czasownikom regularnym dodajemy -ed (lub -d) natomiast formy czasowników nieregularnych znajdujemy tutaj.

Kilka przykładowych zdań:

She spoke to Mary two days ago. Ona rozmawiała z Mary dwa dni temu.
We went to the station and bought tickets. Poszliśmy na stację i kupiliśmy bilety.
I visited Spain last year. Odwiedziłem Hiszpanię w zeszłym roku.
They were very happy when they heard the news. Oni byli bardzo szczęśliwi, kiedy usłyszeli tę wiadomość.
I wanted to buy this book but it cost too much. Chciałam kupić tę książkę, ale za dużo kosztowała.
We spent our holidays there - we had a great time. Spędziliśmy tam wakacje - wspaniale się bawiliśmy.
They tried the soup but it was too hot to eat. Spróbowali zupy, ale była za gorąca do jedzenia.