Podkresl podmioty i orzeczeniaw podanych zdaniach . W kazdym odziel pionową
kreską grupę podmiotu od grupy orzeczenia.

wnikliwi badacze rozwiazali zagadkę zorzy polarnej.

pole madnetyczne ziemi przyczynia sie do powstania zorzy.

Gurne warstwy atmoswery świecą w rejonach Arktyki i Antarktydy.


bardzo prosze opomoc w tym zadaniu

3

Odpowiedzi

2009-12-17T19:05:51+01:00
Wnikliwi badacze | rozwiazali zagadkę zorzy polarnej.
GRUPA PODMIOTU GRUPA ORZECZENIA
Podmiot: badacze
Orzeczenie: rozwiązali


pole magnetyczne ziemi | przyczynia sie do powstania zorzy.

Podmiot: pole
Orzeczenie: przyczynia się


Gurne warstwy atmoswery | świecą w rejonach Arktyki i Antarktydy.

Podmiot: warstwy
Orzeczenie: świecą się
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:05:23+01:00
W pierwszym.;

Wnikliwi badacze | rozwiązali... (wnikliwi badacze- grupa podmiotu)
Podmiot: badacze
Orzeczenie: rozwiązali

Pole magnetyczne ziemi | przyczynia... (do kreski jest grupa podmitu)
POdmoiot: Pole magnetyczne
Przyczynia sę --> orzeczenie

GUrne warstwy atmosfery| świecą (-||-)
Podmiot- warstwy
Orzeczenie: Świecą
Prosze o naj ;)
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T19:05:24+01:00
1.wnikliwi badacze | rozwiazali zagadkę zorzy polarnej

podmiot - badacze
orzeczenie - rozwiazali.

2.pole madnetyczne | ziemi przyczynia sie do powstania zorzy.

podmiot- pole
orzeczenie -przyczynia się

3.Gurne warstwy atmoswery | świecą w rejonach Arktyki i Antarktydy.

podmiot- warstwy
orzeczenie -świecą
1 5 1