Siema słuchajcie mam mały problem z biologią
Mam napisać podobieństwa i różnice w budowie układu limfatycznego i krwionośnego
!!!!!! Kto pierwszy ten lepszy dam najlepszą !!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-17T19:05:23+01:00
Układ krwionośny człowieka jest układem zamkniętym, co oznacza, że krew krąży w systemie naczyń krwionośnych, a serce jest pompą, która wymusza nieustanny obieg krwi. Naczynia to żyły, tętnice oraz włosowate naczynia krwionośne. Krew wypływa z serca tętnicami, a wraca do serca żyłami. Im dalej od serca tym ciśnienie krwi jest mniejsze, a w żyłach nawet bliskie zeru.
Układ krwionośny składa się z:
* serca - pompa ssąco–tłocząca
* naczyń krwionośnych:
- tętnice,
- żyły,
- sieć naczyń włosowatych

Duży krwioobieg
Krew utlenowana (bogata w tlen) wypływa z lewej komory serca przez zastawkę aortalną do głównej tętnicy ciała, aorty, rozgałęzia się na tętnice mniejszego kalibru, dalej na tętniczki, a następnie przechodzi przez sieć naczyń włosowatych we wszystkich narządach ciała. Naczynia włosowate przechodzą w drobne żyłki, które przechodzą w żyły większego kalibru i żyłę główną górną i dolną. Krew powracająca żyłami jest odtlenowana (uboga w tlen) i przechodzi do prawego przedsionka serca, po czym przez zastawkę trójdzielną wpływa do prawej komory. Pózniej przez żyle główną przedostaje sie do narządów rozrodczych (W czasie erekcji do Penisa).

powozenia ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:09:57+01:00
Układ limfatyczny:
-układ otwarty
-płynie limfa= chłonka osocze+leukocyty
-barwa słomkowa brak chemoglobiny
Układ krwionośny:
-układ zamknięty
-płynie krew osocze+krwinki białe, czerwone, płytki krwi
-barwa czerwona ma chemoglibine