Odpowiedzi

2009-09-13T11:43:21+02:00
Masz siedem ;)
1. Opłynięcie ziemi dookoła - Ferdynand Magellan
2. Lot w kosmos Jurija Gagarina 1961r, który zobaczył, że Ziemia jest kulista.
3. Lądowanie na księżycu 1969r. (amerykanie)
4. Zdjęcia satelitarne
5. Zmieniający się w ciągu roku kąt padania promieni słonecznych
6. Znikanie statku za horyzontem
7. Horyzont jest w kształcie koła
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T11:46:46+02:00
1) Zdjęcia Ziemi wykonane na orbicie okołoziemskiej, na których widać, że nasza planeta jest okrągła.
2) Powiększanie się widnokręgu wraz ze wzrostem wysokości.
3) Dowodem są podróże wokół Ziemi (np. opłynięcie Ziemi przez Ferynanda Magellana)
4) Gwiazda polarna widoczna jest pod innym kątem w zależności od szerokości geograficznej.
5) Wyłanianie się statku zza linii widnokręgu.

Mam nadzieję, że pomogłam :)