Odpowiedzi

2009-12-17T19:17:19+01:00
SZKŁO ARTYSTYCZNE: wyroby szklane indywidualnie ukształtowane i zdobione. Szkło artystyczne kształtuje się na gorąco z masy płynnej i metoda obróbki ręcznej. Dekorowane emaliami, złoceniami, szlifowaniem.

SZKŁO KRYSZTAŁOWE: (kryształ, szkło ołowiowe) szkło krzemowo-ołowiowe o dużym współczynniku załamania światła i dużej gęstości, służy do wyrobu przedmiotów dekoracyjnych (wazonów, kielichów itp.) zdobi się je zazwyczaj szlifowanymi ornamentami.

SZKŁO METALICZNE: stop amorficzny (bezpostaciowy) dwu lub wielo składnikowy, w którym składnikiem podstawowym jest metal. Otrzymywane przez tak szybkie schłodzenie ze stanu ciekłego by nie zdążyły się wytworzyć zarodki krystalizacji (10^10 K/s).

SZKŁO ŚWIATŁOCZUŁE: (szkło fototropowe lub szkło fotochromowe) szkło, które pod wpływem określonego rodzaju promieniowania zmienia swoje właściwości np. barwę. Stosowane głownie w okularach a także w budownictwie i motoryzacji.


SZKŁO POTASOWE: składa się głównie z K2O (tlenku potasu), CaO (tlenku wapnia) i SiO2 (tlenku krzemu). Jest to szkło trudno topliwe, więc znalazło sobie zastosowanie w laboratoriach chemicznych. Jest ono niezastąpione, gdyż nawet na lekcjach chemii często ogrzewamy probówki do wysokich temperatur. Zwykłe szkło w tych warunkach odkształciłoby się i niemożliwe byłoby przeprowadzania doświadczeń laboratoryjnych.



SZKŁO SODOWE: ma natomiast niską temperaturę topnienia. Składa się głównie z tlenku: sodu, wapnia i krzemu. Ma bardzo duże zastosowanie w życiu codziennym. Z pewnością sami nie zdajemy sobie sprawy, jak często się z nim spotykamy. Szkło to służy do wyrobu sprzętów codziennego użytku takich jak: szklanki, naczynia i szyby okienne. Również stosujemy je do produkcji opakowań szklanych; butelek i słoików.


SZKŁO KWARCOWE: składa się głównie z tlenku krzemu. Jest trudno topliwe. Ma dużą odporność na zmiany temperatury. Cechuje je też dobra przepuszczalność promieni widzialnych. Szkło kwarcowe znalazło sobie zastosowanie w produkcji naczyń laboratoryjnych i elementów aparatury optycznej. Jednak głównie służy do produkcji lamp kwarcowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:17:05+01:00
Szkło optyczne, szkło ołowiowe (kryształowe),szkło sodowe,szkło budowlane