ZadankO .1 Połącz nazwy elementów budowy układu oddechowego z pełnionymi przez nie funcjami.

nagłośnia ...
głosnia ...
pecherzyk płucny ...

a.)uczestniczy w wymianie gazowej.
b.) przykrywa wejście do krtani podczas połykania pokarmu.
c.) umożliwia powstawanie głosu i wydawanie dźwięków.
d.) uczestniczy w ogrzewaniu powietrza.

zadanie. 1 str. 50
Zadanie. 5 str .51
zad.1,2,3/52
zad.4/53
zad.1,2/54
zad.3,4,5,6,7 / 55

Ćwiczenia Z Biologi . I gim. Puls Życia .

dzieeekii ;d;d;


2

Odpowiedzi

  • alyy
  • Początkujący
2009-12-17T19:18:32+01:00
Nagłośnia-b
głośnia-c
pęcherzyk płucny-a
15 1 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T21:17:41+01:00
2 na 51
F
P
P
P
P
F
F
P
P
3/51 PŁUCA
4/51
naglosnia-przykrywa wejscie ....
glosnia- umozliwa powstawanie...
pecherzyk plucny- uczestniczy w wymianie gazowej
12 4 12