Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-13T12:22:35+02:00
M - masa molowa związku

M N = 14g/mol
M H = 1g/mol
M Cl = 35,5g/mol
M O = 16g/mol

M NH₄Cl = 53,5g/mol

x% - 14g/mol
100% - 53,5g/mol

x= 26,2% azotu


M NH₄NO₃ = 80g/mol

x% - 28g/mol (bo są tu dwa atomy azotu)
100% - 80g/mol

x= 35% azotu

Wieksza zawartość procentowa znajduje się w saletrze.


Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-13T12:38:14+02:00
NH4Cl
14u+4*1u+35u=53u
53u-100%
14u-x

x=14u*100%/53u≈26%

NH4NO3
14u+4*1u+14u+16u*3=80u
80u-100%
28u-x
x=28u*100%/80u=35%