Odpowiedzi

2009-12-17T19:32:50+01:00
S = 3 km = 3000 m
d = 6 dm = 0,6 m
π = 22/7

l = 0,6 * 22/7 = 3/5 * 22/7 = 66/35 ≈ 1,89 m

3000 m : 1,89 m = 1587,3

Koło wykona 1587 pełnych obrotów.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:34:17+01:00
Zamieniasz dm na m
6dm= 0,0006km bo 1km = 1000m=10000dm
musisz obliczyc obwod kola z wzoru
2πr = 0,0006 * 22/7 = 6/10000 * 22/7 = 132/ 70000= 66/ 35000=
33/17500 km

zatem
3 : 33/17500 = 3 * 17500/ 33 = 17500/ 11 = okolo 1590.9
czyli 1590 pełnych obrotow ;]



mam nadzieje ze dobrze ;]