Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:27:12+01:00
P=(a+b) *h /2
p=(11cm+7cm) *2 cm /2
p=18cm*2cm /2
p=36cm²/2
p=18cm²

rysunek w załączniku
2 3 2
2009-12-17T19:32:06+01:00
Narysuj w trapezie 2 wysokości, podzielą ci one podstawę na 3 części o długości"2cm, 7cm i 2cm
spójrz na lewy Δprostokatny o podstawie =2cm, a ramie trapezy to przekatna kwadratu o boku 2cm, bo kąt 45⁰ na to wskazuje ,czyli h trapezy też=2cm
p=½(a+b)h=½(7+11)×2=½×18×2=18cm²-pozdrawiam