Cześć , za takie zadanie daje 25pkt. dość dużo za takie zadanie , ale nie chcę mi się myśleć ;)
Więc do rzeczy ...

Zadanie 1.
Odmień przez przypadki w obu liczbach hasło : "KONSTYTUCJA"
Zadanie 2.
Odmień przez osoby w obu liczbach i wszystkich czasach czasownik : "konstytuować"

Liczę na szybką ODP.
Pozdrawiam ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-17T19:31:50+01:00
Zadanie 1
Mianownik : Konstytucja, Konstytucje
Dopełniacz : Konstytucji, Konstytucji
Celownik : Konstytucji, Konstytucjom
Biernik : Konstytucje, Konstytucje
Narzędnik : z Konstytucją, z Konstytucjami
Miejscownik : o Konstytucji, o Konstytucjach
Wołacz : Konstytucja! Konstytucje !

Zadanie 2

Zaraz zedytuje
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:41:31+01:00
Zad.1
Mianownik : Konstytucja M : Konstytucje
Dopelniacz : Konstytucji D : Konstytucji
Celownik : Konstytucji C : Konstytucjom
Biernik : Konstytucję B :Konstytucje
Narzednik : z Konstytucją N : z Konstytucjami
Miejscownik : o Konstytucji M : o Konstytucjach
Wołacz : Konstytucjo W : Konstytucje
Zad.2
czas terazniejszy
ja konstytuuje my konstytuujemy
ty konstytuujesz wy konstytuujecie
on,ona,ono konstytuuje oni,one konstytuują
czas przyszły
ja będę konstytuował my bedziemy konstytuowac
ty będziesz konstytuował wy bedziecie konstytuowac
on,ona,ono będzie konstytuował oni,one beda konstytuowac
czas przeszły
ja konstytuowałem my konstytuowaliśmy
ty konstytuowałeś wy konstytuowaliście
on,ona,ono konstytuował oni,one konstytuowali/ły
1 5 1
2009-12-17T19:42:28+01:00
l.p. l.m.
M : Konstytucja, Konstytucje
D : Konstytucji, Konstytucji
C : Konstytucji, Konstytucjom
B : Konstytucje, Konstytucje
N : z Konstytucją, z Konstytucjami
Mi: o Konstytucji, o Konstytucjach
W: Konstytucja! Konstytucje !
1 3 1