Zad. 1
od kwadratu dowolnej liczby dwucyfrowej m odejmujemy kwadrat liczby powstałej z przestawienia cyfry liczby m. Wykaż, że otrzymana w ten sposób liczba jest podzielna przez 9

zad. 2
Wyłącz wspólny czynnik przed nawias w wyrażeniu
5x² -10xy + 15x

2

Odpowiedzi

2009-12-17T19:30:49+01:00
8 do kwadratu-64 do kwadratu=64-4096=-4032/9=-448 a wię c jest podzielna przez9
2.5x(1x-2y+3)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:31:15+01:00
Zad. 1
od kwadratu dowolnej liczby dwucyfrowej m odejmujemy kwadrat liczby powstałej z przestawienia cyfry liczby m. Wykaż, że otrzymana w ten sposób liczba jest podzielna przez 9

21²-12²=m
441-144=m
297=m
m=297
297:9 =33


liczba jest podzielna przez 9.
(Nie jestem pewna czy o to chodziło)

zad. 2
Wyłącz wspólny czynnik przed nawias w wyrażeniu
5x² -10xy + 15x= x(5x-10y+15)

2 1 2