Lektury szkolne stanowią 0,75 wszystkich książek w bibliotece szkolnej, a 1/6 tych lektur - to są książki historyczne. Oblicz jaką częścią wszystkich książek są lektury historyczne.


Jest to zadanie na poziomie podstawówki, niestety ale dzieci nie wiedzą jak je rozwiązać.
Czy ktoś może pomóc??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:32:55+01:00
0.75 = ¾

¾×⅙=3/24=1/8

Odp:Książki historyczne stanowia 1/8 wszystkich ksiazek.
2 3 2
2009-12-17T19:37:15+01:00
75/100 3/4
--------- = ----------= 3/4/1/6=9/2=4 1/2
1/6 1/6



------------------ - kreska ułamkowa
2 3 2