Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:42:38+01:00
Zalety diety wysokobiałkowej:
- Białka pozwalają schudnąć bez utraty masy mięśniowej i bez efektu wiotczenia skóry

wady diety wysokobiałkowej:
- Ogromne ilości pochłanianych potraw każdego dnia

zalety diety niskoenergetycznej:
- Dostarcza niezbędnych składników odżywczych

wady diety niskoenergetycznej:
- Wymaga samozaparcia i konsekwencji

zalety diety wegetariańskiej:
- Wysoka gęstość odżywcza

wady diety wegetariańskiej:
- Niska zawartość białka
  • Użytkownik Zadane
2009-12-17T20:04:22+01:00
A. dieta wysokobiałkowa
Zalety:
- w sam raz dla osób ciężko pracujących fizycznie oraz osób ćwiczących na siłowni

Wady:
- ogromne ilości pochłanianych potraw każdego dnia
- problemy żołądkowe - niezdolność do przetworzenia tak dużych ilości białka na „jeden raz”.
- nieefektywna

b. dieta niskoenergetyczna
PLUSY
+ Oczyszczanie. Dieta Haya pomaga pozbyć się z organizmu toksyn, dlatego poleca się ją zwłaszcza palaczom i osobom pijącym dużo kawy.
+ Zastrzyk energii. Jadłospis gwarantuje dużo dobre samopoczucie.
+ "Podkręcenie" metabolizmu. Dieta przyspiesza przemianę materii.
+ Dobroczynny wpływ na żołądek. Dzięki diecie rozdzielnej pozbędziesz się zgagi i nadkwasoty żołądka.
+ Rozsądek. Chudnięcie nie jest gwałtowne i nie wiąże się z utratą mięśni.

MINUSY
– Niewygoda. Trzeba pamiętać, jakich produktów nie wolno łączyć. To dość kłopotliwe, zwłaszcza gdy jesz na mieście.
– Czasochłonność. Każdy kęs trzeba dokładnie żuć, nie można się spieszyć.
– Senność. W trakcie diety nie wolno pić nie tylko kawy, ale nawet herbaty. Jeśli do tej pory piłaś dużo napojów z kofeiną, na początku możesz czuć się senna.
– Dodatkowe wymagania. Dieta nie podziała odchudzająco, jeśli nie będziesz się więcej ruszać. Musisz regularnie maszerować lub ćwiczyć pół godziny dziennie.

c. dieta wegetariańska
Zalety wegetarianizmu :
> pomaga schudnąć, bo zawiera mniej kalorii
> zapobiega wystąpieniu nadciśnienia tętniczego
> stabilizuje poziom cholesterolu we krwi - z powodu wykluczenia tłuszczów zwierzęcych, chroni przed miażdżycą.

Wady:
> może doprowadzić do anemii
> grozi osteoporozą (skłonnością do złamań kości)
> pozbawia organizm witamin z grupy B, które są odpowiedzialne m.in. za sprawne funkcjonowanie układu nerwowego
> wywołuje schorzenia przewodu pokarmowego, m.in. zaburzenia motoryczne, które utrudniają przyswajanie pokarmu, a następnie wydalanie szkodliwych produktów przemiany materii.