Oblicz pola prostokątow o podanych wymiarach. Wyraż te pole w centymetrach kwadratowych.

Mam tylko do zrobienia jeden przyklad ale nie mam go niego głowy. Prosiłabym żebyście wypisali też wzór na pole prostokąta.

Oto on:
2dm x 2mm

Prosze o dokładne wyliczenia.
Zawsze daje naj ;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:35:16+01:00
2dm x 2mm

zamieńmy na cm.
2dm=20cm
2mm =0,2 cm

p=a*h
0,2cm *20cm =4cm²
2 5 2
2009-12-17T19:38:37+01:00
P = a x b
a = 2mm = 0,2 cm
b = 2dm = 20cm
P = 0,2 x 20 = 4cm^2

Odp : Pole wynosi 4cm^2 <Kwadratowych>
1 5 1