Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:37:54+01:00
104 % - 24
100% - x
104x - 2400 / 104
x - 23,07

23,07 - 106%
x - 100%

106x - 2307 /106
x - 21,76

cena początkowa to 21, 76
1 5 1
2009-12-17T19:42:47+01:00
Cena początkowa - x
pierwsza operacja (podwyżka o 6%) - 1,06x
druga operacja (podwyżka o 4%) - 1,04×1,06x=24zł

1,1024x=24zł /÷1,1024
x≈21,8zł - cena początkowa

cena po pierwszej podwyżce 1,06×21,8zł ≈23,1zł