W dwudniowej konferencji na temat ochrony środowiska brało udział 360 osób.

W drugim dniu pracowano w pięciu grupach, które liczy: 100, 75, 110, 50, 25 osób. Jak można narysować diagram, przedstawiający nowy podział na grupy? Wykonaj ten diagram.

Proszę o wszystkie obliczenia:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:41:39+01:00
Wiesz co wydaje mi sie ze jezeli chcesz wykonać dokładny rysunek to mozesz to wykonac w taki sposob ze jezeli masz 360 osob, to mozesz to wziasc jako 360 stopni ( rysujac diagram kołowy) czyli na kazdą osobe bedzie przypadal jeden stopien koła bo koło ma 360 stopni ;]


zatem
I grupa 100 stopni co stanowi 100/360 = 50/180= 25/90=5/18 całego koła

II grupa 75 stopni co stanowi 75/360 = 15/72= 5/24 calosci kola

III grupa 110 stopni co stanowi 110/360 = 22/ 72 =11/36


no i tak z pozostałymi grupami ;] jezeli chodziło o to w tym zadaniu to dpobrze ;]
4 5 4
2009-12-17T20:18:59+01:00
Skoro było 360 osób, to koło ma 360°, więc podzielić koło, po tyle stopni, ile było członów...
np. 70 członków to 70° ;)
1 5 1