Jak to trzeba wykonać, co ?

zad.1 Właściciel kwieciarni zakupił n pęków róż po 25 zł każdy oraz 5 pęków goździków więcej niż pęków róż, po 50 sztuk każdy. Ile kwiatów zakupił ?
zad.2 Szkoła zakupiła pięć telewizorów i siedem odtwarzaczy DVD. Jeden telewizor kosztował x zł, zaś odtwarzacz był o 500 zł tańszy od telewizora. Ile zapłacono za ten sprzęt ?

zad.3 Ewa otrzymała ze sprawdzianu x punktów. Punkty zdobyte przez Ewę stanowiły 75 % punktów możliwych do uzyskania z tego sprawdzianu. Jaka była maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania z tego sprawdzianu?

Proszę was bardzo, pomóżcie mi z tymi zadaniami...z góry dziękuje ;]

2

Odpowiedzi

2009-12-17T19:37:51+01:00
Zad2
5 telewizorów
7 DVD
telewizor - x
DVD- x-500zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:45:06+01:00
Zad. 1
n pęków po 25 zł, czyli 25n
oraz 5 pęków goździków więcej niż pęków róż, po 50 sztuk każdy, czyli (n+5) * 50

Czyli w sumie zakupił
25n + (n+5) * 50 = 25n + 50n + 250 = 75n + 250

Zad. 2

Szkołą kupiła 5 telewizorów i 7 odtwarzaczy dvd.
Cena telewizora - x [zł]
Cena dvd - x - 500 [zł]

A więc cena zakupów wynosi :
5x + 7(x-500) = 5x + 7x + 3500 = 12x + 3500 [zł]

Zad. 3

Ewa otrzymała x pkt.
x stanowi 75 %

Teraz wystarczy wykonać małe działanie :
skoro x = 75%, to 1/3 x wynosi 25 %
a więc 4 x 1/3x = 100 %
więc 4/3x = 100 %

Maksymalną ilością pkt. do zdobycia było więc 1,(3) x , czyli słownie jeden i jedna trzecia.
1 5 1