Dlaczego w naszych sklepach spożywczych sprzedawana jest sól wzbogacona jodem?

Definicja gruczołów dokrewnych zawarta jest w punkcie:

A. są to gruczoły, których przewody wyprowadzające mają ujście na zewnątrz organizmu lub do jam ciała

B. są to gruczoły wytwarzające wszystkie składniki krwi

C. są to gruczoły, których wydzielina kierowana jest bezpośrednio do krwi

D. są to gruczoły produkujące pot, łój i feromony

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:59:24+01:00
1.Dlaczego w naszych sklepach spożywczych sprzedawana jest sól wzbogacona jodem?
Odpowiedź: W naszych sklepach spożywczych sprzedawana jest sól wzbogacona jodem ponieważ jod reguluje pracę tarczycy odpowiedzialnej za procesy przemiany materii. Zawiera również mikroelementy takie jak: wapń, potas i magnez.

2.Definicja gruczołów dokrewnych zawarta jest w punkcie:
Odpowiedź: C. są to gruczoły, których wydzielina kierowana jest bezpośrednio do krwi
3 3 3
2009-12-17T20:01:34+01:00
Sól jest wzbogacana jodem, żeby dostarczyć jodu do produkcji hormonów tarczycy.

Hormony:
C. są to gruczoły, których wydzielina kierowana jest bezpośrednio do krwi.

Pozdro))
1 5 1
2009-12-17T20:06:41+01:00
Zeby wspomagac czynnosc tarczycy. w polsce jest b malo jodu i zeby nie bylo chorob tarczycy dodaje sie jodu do soli:)

1 5 1