Uzupełnij tabele przekształcając skale:
skala liczbowa skala mianowana skala liniowa
1:2 500 000
1:75 000
1 cm-2 km
1mm-50m
1,5___0___1,5___3,0___4,5km
0,5___0___0,5___1,0___1,5km

Uzupełnij tabelkę dotyczącą odwzorowań kartograficznych:
Rodzaj odwzorowania Jak odwzorują się
bieguny równik równoleżnik południk
A. siatka walcowa
normalna
B.siatka płaszczyznowa
normalna
C.siatka stożkowa
normalna

3.Określ kierunek w którym płynie Dunajec na odcinku Strugi-Krościenko.


4.Porównaj położenie Krościenka n. Dunajcem i Szczawnicy pod względem :
a) sieci rzecznej
b)rzeźby terenu
c)sieci komunikacyjnej







2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-18T18:32:16+01:00
Ad.4 Sieć rzeczna rozwinęta całkiem dobrze, na szlakach bardzo dużo źródełek z wodami mineralnymi przede wszystkim wody szczawowe. Rzeźba terenu - co tu dużo pisać góry po proetu góry i piękne trzy korony!!! Sieć komunikacyjna nawet dobra w Krościenku i Szczawnicy funkcjonuje PKS i wyciąg krzesełkowy z góry żar do Szczawnicy.
Ad.3 Kierunek płynie napewno w kierunku N
4 2 4
2009-12-18T18:41:01+01:00
Mam dla cb zad 1
1:2 500 000= 1cm 25km
1:75 000= 1cm-750 m
1 cm-2 km= 2:20 000
1mm-50m= 1:500


1 1 1