1.Napisz wzór i nazwij sól.

a) kwasu siarkowego(4) i cynku
b) kwasu bromowodorowego i miedzi(2)
c) kwasu azotowego(3) i ołowiu(2)
d) kwasu węglowego i chromu(3)
e) kwasu fosforowego(5) i baru
f) kwasu krzemowego(4) i sodu


proszę o jak najszybsze odpowiedzi bo mam to na jutro PoMoCy!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:59:44+01:00
A) ZnSO4 - siarczan (VI) cynku
b) CuBr2 - bromek miedzi (II)
c) Pb(NO2)2 - azotan (III) ołowiu (II)
d) Cr2(CO3)3 - węglan chromu (III)
e) Ba3(PO4)2 - fosforan (V) baru
f) Na2SiO3 - krzemian (IV) sodu
2009-12-17T19:59:31+01:00
A) Zn2SO3 siarczan 4 cyny
b) Cu2Br - bromek miedzi 2
c) Pb (NO2)2 - azotan 3 olowiu 2, dwa razy wziety
d) Cr2 (CO3)3 - weglan chromu 3
e) Ba3(PO3)2 - fosforan V baru dwa razy wziety
f) Na2SiO3 - krzemian sodu
2009-12-17T21:51:16+01:00
A) ZnSO4 - siarczan (VI) cynku
b) CuBr2 - bromek miedzi (II)
c) Pb(NO2)2 - azotan (III) ołowiu (II)
d) Cr2(CO3)3 - węglan chromu (III)
e) Ba3(PO4)2 - fosforan (V) baru
f) Na2SiO3 - krzemian (IV) sodu