Przyporządkuj nazwom odcinków przewodu pokarmowego właściwy opis. (PULS ŻYCIA 2 zad.6 str.35 [zgodne z nową ustawą programową!])
1.jama ustna
2.żołądek
3.dwunastnica
4.jelito grube

a) wchodzą tu przewody wątroby i trzustki
b) wstępne trawienie cukrów
c) wstępne trawienie białek
d) wstępne trawienie witamin
e) wchłanianie wody, soli mineralnych i niektórych witamin

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-17T19:55:21+01:00
2009-12-17T22:16:49+01:00
1.jama ustna b) wstępne trawienie cukrów
2.żołądek c) wstępne trawienie białek
3.dwunastnica a) wchodzą tu przewody wątroby i trzustki
4.jelito grube e) wchłanianie wody, soli mineralnych i niektórych witamin
155 4 155